CPL(Commercial Pilot Licence)

COMMERCIAL PILOT LICENCE

TİCARİ PİLOT LİSANSI

Eğitim Planı

Kursun Amacı

CPL eğitimi sırasında Öğrencisine sunulan dersler uçak genel kullanımı, alet uçuşu ve görsel / alet navigasyonu, geri çekilebilir alt takım ve değişken hatve açılı pervaneleri hakkında bilgi edinme ve kullanma konularını kapsayacaktır.

Ticari Pilot Lisansı, Öğrencinin PPL (A) 'da yer alan tüm ayrıcalıkları kullanmasına izin verir. Tek ve çok motorlu uçakların tek pilotlu operasyonlarının ticari hava taşımacılığında sorumlu pilotu olarak hareket etme hakkını verir. Ayrıca tek ve çok motorlu uçaklarda herhangi bir (örneğin çok pilotlu) ticari hava taşımacılığı operasyonlarında yardımcı pilot olarak çalışma hakkı sağlar.

Başvuru Önkoşulları

Başvuru sahibi eğitim programına kabul için aşağıdaki şartları yerine getirmelidir:

  • - CPL (A) için başvurmak için en az 18 yaşında olmak
  • - En az ortaokul mezunu olmak
  • - Geçerli bir PPL (A) ya sahip olmak
  • - Geçerli bir PART-MED Sınıf 1 sağlık sertifikası bulundurmak
  • - Pilot olarak en az 150 saat toplam uçuş yapmış olmak
  • - ATPL Teoriyi veya tamamlanmış CPL-Teorisi eğitimini herhangi bir onaylanmış ATO'da tamamlamış olmak. Bir dersin farklı bir ATO'da yapılması durumunda, tamamlanma yetki belgesi zorunludur.
  • - 15 saatlik eğitimi tamamlamak için: Alet ve Gece yetkisi olmalı (değilse, eğitim 25 saat olarak icraat edilecektir)
  • - Eğitim Multi Engine uçakta yapılacaksa, Başvuru Sahibi 1178/2011 / AB Yönetmeliği, Subpart H, Bölüm 1, FCL.720.A, FCL.725.A'nın şartlarını karşılamalıdır.
  • - Öğrenci, İngilizce dilinin kullanımı konusunda yetkin olmalıdır. Kabul edilen dil belgeleri: ICAO ELP sınavı, Macarca veya diğer Devlet Sınavları, akademik veya iş İngilizcesi sınavı, veya ana dili İngilizce olan bir ülkeden lisans, Operasyon Kılavuzu'nda daha kısıtlayıcı olarak tanımlanmadıkça. İngilizce bilginin kanıtı yoksa, AIRWIN önerilen aday için dahili bir İngilizce sınavı düzenleyebilir.

Kursun Yapısı

Bu ders, 1178/2011 / AB Yönetmeliği'nde öngörülen CPL Teori Eğitimi ile ilgili herhangi bir teorik öğretim içermemektedir, çünkü eğitimlerden biri tam olarak tamamlanmış bir CPL (A) veya ATPL (A) Teorisidir. Pratik eğitimin dışında, en az 4 kişinin taşınması için sertifikalandırılmış bir uçakta 5 saat ve değişken açışı ayarlanabilen pervane ve katlanabilir iniş takımı bulunacaktır. Pratik eğitimin kalan saatleri için Tecnam P2002-JF veya 2008-JC kullanılır.

CPL eğitimi, aşağıdaki koşullar altında gerçek bir ticari operasyon sırasında isteğe bağlı olarak gerçekleştirilebilir (Tecnam P2006-T uçağında):

  • - Eğitim, sadece uçuş eğitimi için onaylanmış uçaklarda tamamlanacaktır.
  • - CPL adayı sol / PIC koltuğunu alacaktır.
  • - Diğer koltuk, tüm çalışma aşamasında uçağın güvenli bir şekilde kontrol edilmesi için tüm cihazlara sahip olmalıdır (herhangi bir arıza veya acil durum söz konusu olsa bile yer hareketleri ve hava çalışması).
  • - Operasyona katılan diğer pilotlar sertifikalı bir Uçuş / Sınıf Değerlendirme Eğitmeni olmalı, tip üzerinde güncel olmalı ve en az 100 saat PIC uçuşu gerçekleştirmiş olmalıdır.
  • - Tüm uçuş sırasında sağda oturan Uçuş Eğitmeni, uçuşun Komutanı olarak kabul edilmektedir.
  • - Gerçek bir ticari uçuş sırasında acil durumlarla ilgili herhangi bir alıştırma yapmak kesinlikle yasaktır.

Pratik eğitim, aşağıdakileri özellikleri yerine getiren bir uçak üzerinde olmalıdır:

  • - Uçağın, EASA tarafından yayınlanan veya kabul edilen bir uçuşa elverişlilik sertifikası olmalıdır.
  • - Uçuş talimatlarının en az beş saati en az dört kişinin taşınması için sertifikalandırılmış bir uçakta gerçekleştirilecek ve değişken pitch pervanesi ve geri çekilebilir iniş takımı bulunacaktır.

Belgeler

  • - ATPL Uzaktan Öğrenme paketi (14 kitap seti)
  • - Jeppesen Havayolu Kılavuzu
  • - Kullanılan uçak türlerinin AFM'si ( Aircraft Flight Menu)

Testler ve Sınavlar

Beceri testini tamamlamak için, başvuru sahibi yeteneklerini göstermek zorundadır. Bunlar;

  • - Uçağı kendi sınırlamaları dahilinde kullanmak
  • - Tüm manevraları pürüzsüz ve doğru bir şekilde tamamlamak
  • - İyi bir karar gücü ve havacılık ruhu
  • - Havacılık bilgilerini uygulama
  • - Uçağın kontrolünü her zaman, bir prosedürün veya manevranın başarılı olacağına şüphe uyandırmayacak bir şekilde sürdürmek
  • - Uçuş testi toleransı*:
  • - Normal uçuş yüksekliği ± 100 fit
  • - Simüle motor arızası yüksekliği ± 150 feet
  • - Radyo yardımları izleme ±5°
  • - Normal uçuş yönü flight ±10°
  • - Simüle edilmiş motor arızası ile yönlendirme ±15°
  • - Kalkışta hız ve yaklaşım ±5 knot
  • - Diğer tüm uçuş rejimlerinde hız ±10 knot

* FE, türbülans koşulları ve kullanılan uçağın kullanım kalitesi ve performansı için ödenek ayırır.

Hava Alıştırmaları

Hava Alıştırmaları aşağıda detaylandırılmıştır. Hava Alıştırma sayfaları yazdırılabilir ve uçuş hocası tarafından getirilebilir. Hava Alıştırmaları sırasında, başvuru sahibinin Ticari Pilot Lisansını almaya hazırlandığı belirtilmelidir. Ticari Pilot olarak hareket etmek için öğrenciler, OPS'e göre ticari havacılıkta zorunlu olan her uçuştan önce tüm brifing görevini yerine getirmek zorundadırlar. (Hava durumu ve NOTAM kontrolleri, uçak dokümantasyonu, Operasyonel Uçuş Planı, Kütle ve Denge, Yakıt hesaplama, Yolcu Beanı, NOTOC, havaalanı ve rotada alçalanabilecek asgari irtifa minimumları vb.)

Her uçuşta zorunlu olan eşyalar:

  • - Görev için gerekli tüm belgeler tamamlanmalı ve doldurulmalıdır.
  • - Kontrol listelerinin kullanımı
  • - Uygun kurulum ve NAV ekipmanı kullanımı
  • - Kalkış ve iniş güvenliği brifingleri
  • - Yolcu için güvenlik brifingi * (Uçağın güvenlik ve acil durum ekipmanı nasıl kullanılacağı)
  • - Uçuş sırasında yolcu * duyuruları

* Yolcuların uçakta seyahat etmesi halinde

7 numaralı hava alıştırmaları, aşağıdaki gibi tamamlanmalıdır.

  • - Her üç güzergahın da uluslararası hava sahasında en az bir ayağı olmalı ve üç görevden en az birinde uluslararası havaalanında iniş yapılması gerekmektedir.
  • - AE 7/1, VFR'ye göre uçmalıdır
  • - AE 7/2, IFR'ye göre uçmalıdır
  • - AE 7/3, Görsel ve Enstrüman parçalarını da içermelidir.
  • - Başvuru sahibi henüz CPL için 540 km kriterini tamamlamamışsa, eksik maddeyi tamamlamak için enroute alıştırmalardan biri uçumalıdır.
  • - İlerleme kontrolünün egzersizi simüle edilmiş bir HunCAA yetenek testi olmalıdır

 

 

 

 

 

Eklenme tarihi :24.10.2022 10:10:53
Son güncelleme : 24.10.2022 11:48:56