ME CR(Multi Engine Class Rating)

MULTI ENGINE CLASS RATING

ÇOK MOTOR SINIF YETKİSİ

Eğitim Planı

Kursun Amacı

Eğitimin amacı, adaylara Görerek Uçuş Kurallarına uygun olarak çok motorlu pistonlu hava taşıtı operasyonu hakkında etkin bir teorik bilgi vermektir. Aday, çok motorlu bir uçağın güvenli ve yetkin bir şekilde çalışması için gerekli becerileri kazanacaktır.

Bu Eğitim Kılavuzu 1178/2011 AB Kararnamesi, EASA PART-FCL, Alt Bölüm H, Bölüm 1, FCL.720.A, FCL.725.A'nın şartlarına göre hazırlanmıştır.

Eğitim Ön Koşulları

Eğitim programına başvuracak aday, aşağıdaki şartları yerine getirmelidir:

  • - En son PART-MED standartlarına uygun bir 2.Sınıf (veya üzeri) tıbbi muayene raporu
  • - Geçerli bir PPL (A) lisansı veya LAPL (A) lisansı
  • - 720.A'ya göre PIC olarak en az 70 saat deneyim
  • - Uygulama eğitimine başlamadan önce aday, kurum içi teorik sınavı vermelidir.

Kurs İçeriği

ME CR Eğitim Programında başvuru sahibi VFR (Visiual Meteorigical Conditions/ Görerek Hava Koşulları) uçuşu dahilinde karaya iniş yapacak Çok Motorlu uçağını güvenli bir şekilde uçurabilecek becerileri kazanacaktır.

ME CR Eğitim Programı aşağıdaki kısımları içermektedir:

  • - 25 saatlik teorik eğitim
  • - Toplam 6 saatlik uygulama eğitimi

Belgeler

  • - Tecnam P2006-T Uçak Uçuş Kılavuzu
  • - Garmin G1000 El Kitabı, QRH ve Eğitim Yazılımı
  • - Jeppesen Çok Motorlu Kılavuzu

Testler ve Sınavlar

CAA (Civil Aviation Authority/Sivil Havacılık Kurumu) Sınavı

Çok Motorlu Sınıf Yetkisi CAA Sınavı iki bölümden oluşmaktadır.

  • - Bölüm 1: Tecnam-Elite’in P2006-T FNPT II uçağında yetenek testi

Sınavın bu bölümünde öğrenci, Reddedilen Kalkış'ı, Vmc'deki motor arızalarını ve motorlu Vmc ve Vr hızı arasındaki kesintileri içeren tüm tek motor uygulamalarını tamamlamalıdır.

Ayrıca, bazı ek acil durum uygulamaları da sınavın bu bölümünde ön kontrole tâbi tutulmalıdır.

  • - Bölüm 2: uçakta uygulama becerisi testi

Güvenlik nedeniyle, hiçbir acil uygulama eğitimi gerçek uçakta verilmez. Sadece 32/2009 tarafından talep edilen ürünler. KHEM yönetmeliği uçakta tamamlanacaktır.

Sınavın uygulama kısmı, uçağın genel idaresinde odaklanmalı ve acil durumla ilgili konular, asgariye indirilmelidir. Hiçbir acil durum uygulaması 3.000’den daha alçak irtifada yapılamaz.

 

ME Sınıf Yetkisi için Beceri Testi ve Yeterlilik kontrolü
  • - Bir yetenek testi için başvuran aday, sınavda kullanılacak aynı sınıf veya tipteki uçak hakkında eğitim almış olmalıdır.
  • - Sınavın bütün bölümlerinde iki denemede başarısız olmak, daha ileri eğitim gerektirecektir.
  • - Adayların sınava girme hakkı sınırlı değildir.
Eklenme tarihi :24.10.2022 10:10:24
Son güncelleme : 24.10.2022 11:47:42