AIRLINE TRANSPORT PILOT LICENCE
HAVAYOLU TAŞIMA PİLOT LİSANSI
Eğitim Planı
Kursun Amacı
ATPL Teorik Bilgi Sınavlarını geçmeleri için gerekli teorik bilgiye sahip lisanslı pilotlar yetiştirmek. Eğitimin amacı, adaylara görerek uçuş kurallarına uygun olarak çok motorlu pistonlu hava aracı operasyonu hakkında sağlam bir teorik bilgi vermektir. Adaylar eğitim sonunda çok motorlu bir uçağın güvenli ve yetkin bir şekilde çalışması için gerekli becerileri kazanacaklardır.
Başvuru Önkoşulları
Aşağıda listelenen önkoşullar asgari gereklilikler PART-FCL, Alt-kısım A, FCL.025 (b) (2) ve PART FCL, Ek 3, B'ye dayanmaktadır.
Teorik bilgi eğitimini modüler bir programda tamamlayan bir ATPL (A) için adaylar:
(a) Chicago Sözleşmesinin Ek 1'ine uygun olarak en az bir PPL (A) sahibi olacaklar ve teorik bilgi eğitimini tamamlama süreleri aşağıdaki gibi olacaktır:
PPL (A) sahibi olan adaylar için: 650 saat;
CPL (A) sahibi olan adaylar için: 400 saat;
IR (A) sahibi olan adaylar için: 500 saat;
CPL (A) ve IR (A) sahip adaylar için: 250 saat
ATPL (A) modüler eğitim kursuna başvuruda bulunacaklar aşağıdaki şartları sağlamalıdır:
- - Kursa kayıt aşamasında en az 18 yaşında olmak
- - En azından ortaokul eğitimi almış olmak
- - Başvuru sahibi AviationEXAM'in web sitesine kendi başına erişebilmelidir.
- - En azından
- *ICAO Level 4 İngilizce sertifikasına veya
- *Macarca veya diğer Devlet Sınavı (iki dilli) veya
- *Yeterli bir İngiliz ülkesinden lisansa,
- *Eğer İngilizce bilgisine yönelik sunulacak bir kanıt yoksa, Airwin Aviator School Ltd. iletişim sırasında stajyerin İngilizce seviyesini değerlendirebilir. Bu durumda başvuru sahibinin yazılı beyanında, verilen eğitim materyallerini anladığını ve ders sırasında eğitmenin açıklamasını anlayabileceğini beyan etmesi gerekir.
Öğrenme Materyalleri, Belgeler
EASA ATPL Ders Kitabı (15 kitap seti) + CD
AviationEXAM.com web sitesi erişimi
Program
Konu |
Toplam Süre (saat) |
Kendi kendine Çalışma Uzaktan Eğitim |
Ders |
|
1 | HAVA HUKUKU VE ATC PROSEDÜRLERİ |
40:00 |
36:00 | 4:00 |
2 | UÇAK GENEL BİLGİSİ: UÇAK GÖVDESİ VE SİSTEMLERİ, ELEKTRİK, POWERPLANT VE ACİL EKİPMAN |
130:00 (45:00+40:00+45:00) |
117:00 | 13:00 |
3 | UÇAK GENEL BİLGİSİ: ENSTRÜMASYON |
60:00 |
54:00 | 6:00 |
4 | UÇUŞ PERFORMANSI VE PLANLAMA - KÜTLE VE DENGE: UÇAKLAR |
35:00 |
31:30 | 3:30 |
5 | UÇUŞ PERFORMANSI VE PLANLAMA: UÇAKLAR |
45:00 |
40:30 | 4:30 |
6 |
UÇUŞ PLANLAMA VE UÇUŞ İZLEME |
45:00 | 40:30 |
4:30 |
7 |
İNSAN PERFORMANSI |
30:00 | 27:00 |
3:00 |
8 |
METEOROLOJİ | 60:00 | 54:00 |
6:00 |
9 |
NAVİGASYON: GENEL NAVİGASYON |
60:00 | 54:00 |
6:00 |
10 |
NAVİGASYON: RADYO NAVİGASYONU |
35:00 | 31:30 |
3:30 |
11 |
OPERASYONEL PROSEDÜRLER |
35:00 | 31:30 |
3:30 |
12 |
UÇUŞ İLKELERİ: UÇAK |
45:00 | 40:30 | 4:30 |
13 | İLETİŞİM: VFR İLETİŞİM |
15:00 |
13:30 |
1:30 |
14 | İLETİŞİM: IFR İLETİŞİM | 15:00 | 13:30 |
1:30 |
Toplam |
650 saat | 585 saat |
65 saat |
Son güncelleme : 24.10.2022 11:45:04