NIGHT VFR
GECE UÇUŞU EĞİTİMİ
Eğitim Planı
Kursun Amacı
Öğrencinin görsel meteorolojik şartlarda gece uçuşlarını güvenli bir şekilde yapabilmesi için gerekli yeterlilik seviyesine getirilerek, gece ve gündüz uçuşların arasındaki farklılıkların anlaşılmasıdır. Gece karanlığında ve gece boyunca uçak aydınlatma sistemlerinin, değişen görsel koşulların ve durumsal farkındalığın kullanımına özel önem verilmektedir.
Bu Eğitim Kılavuzu, PART-FCL.810 (a) 'nın şartlarına göre yazılmıştır.
Programa Giriş Koşulları
Aday; eğitim programına kabul edilebilmek için aşağıdaki şartları yerine getirmelidir:
- - PART-MED'e uygun Sınıf 2 (veya üzeri) tıbbi muayene raporu
- - Temel uçuş eğitimi ile geçerli bir PPL (A) lisansı veya LAPL (A) lisansı
- - En az 70 saat toplam uçuş süresi
- - Uygun uçak tipinde en az 5 saat deneyim
Kurs İçeriği
NVFR Eğitim Programı adayı, NVFR koşullarına uygun olarak tek motorlu karaya iniş yapabilen uçağını güvenli şekilde uçuracak becerileri kazanacaktır. Eğitim, Tecnam P 2002JF eğitim uçağıyla yapılacaktır.
NVFR Eğitim Programı aşağıdaki bölümlerden oluşmaktadır:
- - Teorik eğitim 10 saat (bilgisayar temelli eğitim, sınıf içi pekiştirme)
- - 1 saatlik SOLO uçuşun dahil olduğu toplam 5 saatlik uçuş eğitimi
Eğitim Müdürü adayın kursu başarılı bir şekilde tamamladığını onaylayacaktır. Bu Kılavuzda bahsi geçen gereklilikler, asgari şartlar olarak değerlendirilmelidir.
Testler ve Sınavlar
Yetenek testi
Gece derecesinin verilmesi için, solo uçuştan önce eğitim sonunda bir ilerleme kontrolü yapılmalıdır.
Uçuş Uygulamaları
Uçuş Uygulaması No. |
Görev | Briefing Süresi | Eğitimli Uçuş Süresi |
Solo Uçuş Süresi |
||
1 |
Gece Uçuşu Tanıtım Briefing'i |
1:00 | - | - | ||
2 |
Hava Sahası | 1:00 | 0:30 | - | ||
3 | Işıklar Açık Trafik paterni | 1:00 |
1:00 |
- |
||
4 | Işıklar Kapalı Trafik paterni | 1:00 | 1:00 |
- |
||
5 |
Seyrüsefer Uygulaması |
1:00 |
1:00 |
- |
||
6 |
Sol Uçuş İçin PR-CHK |
1:00 |
0:30 |
- |
||
7 | Solo Trafik Paterni | 1:00 | - |
1:00 |
||
TOPLAM 7:00 |
4.00 |
Son güncelleme : 24.10.2022 11:46:34